Mercedes-Benz E 250 Cabriolet – Fructul oprit

Dristor, un bloc aproape de bulevardul Mihai Bravu. Mașini parcate la bordură, mașini parcate pe locuri plătite de la primărie. Mai dispare câte o oglindă retrovizoare, evident o pățesc musafirii, dar în linii mari nu am nicio o emoție să parchez o mașină luată la test. Vecinii și cei care supraveghează cartierul știu cu ce mă ocup, m-au adoptat. Dar chiștocul care a decolat de la etajul 7, cotorul de măr de la 4, sâmburii de piersică de la 5… fac parte din decorul cartierului. Nu există proprietar de mașină în cartier care să nu găsească de două ori pe săptămână câte o curiozitate pe caroserie. și toate astea fără a menționa praful, praful, praful care te obligă ca măcar la 3-4 zile să-ți speli mașina.

mercedes-benz-e250-cabrio-12Și în tot acest peisaj cum să îți permiți luxul de a avea curajul să îți imaginezi o viață normală, una în care să deții un E 250 Cabriolet.

Să continuăm discuția de la suma de 53.000 euro. Poți începe a te gândi la un BMW Seria 3 cu o motorizare ceva mai virilă și o echipare decentă, un Range Rover Evoque, un Ford Ranger în versiunea de top, sau o Toyota Land Cruiser într-o echipare inferioară. Așadar, modele pe care le vedem frecvent pe stradă. Tot aici se află și acest E 250 Cabriolet, iar dacă adăugăm și lista de opționale obținem un preț de 65.552 euro.

mercedes-benz-e250-cabrio-03Recentul facelift adus clasei E de la Mercedes-Benz a vizat și versiunea coupe și cabriolet. Un lucru este clar, recentul upgrade estetic îi prinde foarte bine versiunii cabrio. Nu avem o parte frontală identică cu cea de la E Class, avem grupuri optice față dintr-o singură bucată, un detaliu pe care constructorul îl menționează în mod special, alături de noua grilă frontală. Eu remarc unitatea liniei, fluiditatea și agresivitatea ponderată a părții frontale care este echilibrată elegant de masivitatea și linia clasică a spatelui. Recunosc că am o slăbiciune pentru tot ce este decapotabil și beneficiază de un soft top. Apropo, E Class Cabrio este prevăzut cu unul care permite spălarea mașinii într-o spălătorie automată cu perii de benzinărie.

mercedes-benz-e250-cabrio-17E Class Cabrio ascunde sub caroserie platforma vechii generații C Class. Poate singurul lucru unde acest lucru este evident, este atunci când vorbim de spațiu pentru locurile spate. În teorie vorbim despre un model cu patru locuri. Dacă cel de la volan are peste 1,85 metri vorbim despre un model cu trei locuri, în spatele șoferului doar un copil de aproximativ 7 ani ar putea sta comod. Oricum viața pe locurile din față este la superlativ. Soft topul oferă o insonorizare excelentă, chiar și la viteze de 130 km/h poți purta o discuție în mașină fără a ridica vocea, doar un ușor zgomot aerodinamic de la oglinzi făcându-se resimțit. Cu soft topul pliat lucrurile stau la fel de bine, la același nivel de viteză ocupanții locurilor față stau relaxați, nu sunt deranjați de curenții de aer, sistemul AIRCAP făcându-și excelent treaba. Unul dintre minusurile modelului vine de la suspensia dotată cu sistemul AGILITY CONTROL, acel¬†sistem care în principiu adaptează permanent răspunsul suspensiei la starea drumului și modul de rulare. Uneori acest sistem nu este pe aceeași lungime de undă cu realitatea mioritică și ai parte, aleatoriu, de sesiuni în care ai parte de o suspensie ceva mai rigidă.

mercedes-benz-e250-cabrio-21Propulsorul, un agregat de doi litri turbo cu patru cilindri în linie de 1.991 cmc dezvoltă 211 CP la 5.500 rpm și 350 Nm între 1.200 și 4.000 rpm. Cuplul motor și cutia 7G-TRONIC PLUS fac în acest caz o echipă senzațională. Nu ai nevoie de 5.500 rpm, plus că motorașul nu are veleități muzicale. Din punctul nostru de vedere este un pachet care poate suplini cu succes vizitele la un cabinet de psihologie. Extrem de relaxantă experiența la volan. și nici nu este un model flămând, un consum urban de 10 – 11 litri într-un regim normal, jumătate din timp rulat cabrio cu aer condiționat și ventilație în scaune.

Iar la drum lung modelul poate oferi surprize plăcute din punct de vedere al consumului.