Frank Stephenson – Un tânăr designer auto care promite!

Merită oare să plictisești 2 sau 3 neuroni pentru a reține acest nume? Cred că da. Evident, altfel nu aș mai fi scris acest material.

Dar de ce Frank Stephenson? Care apropo… are legătură cu automobilul, asta pentru a lămuri din start atenția pe care i-o acord.

Când vine vorba despre design auto este foarte simplu să arunci pe masă niște nume precum Pininfarina, Giugiaro sau Bertone. Dar oare totul începe și se termină în curțile marilor case de design? Se pare că nu. Pentru că domnul Frank Stephenson are de multă vreme asigurată greutatea sa în aur.

Așadar, să revenim…

Cândva, marile case de design îți acordau privilegiul de a le cumpăra serviciile doar dacă te calificai. Iar excepții, precum VW Golf, prima generație fiind desenată de Giorgetto Giugiaro, confirmau magia ascunsă în tolba acestor visători.

Revenind la Frank Stephenson țin să vă spun că este un american născut pe 3 octombrie 1959. Dar s-a născut în Casablanca – Maroc, dintr-un tată norvegian și mamă spaniolă. Și-a început liceul în Istanbul, dar l-a terminat la Madrid. După liceu s-a trezit în America unde a concurat șase ani la nivel profesionist în motocross.

Șlefuirea începe în 1983 și durează până în 1986 și se realizează la Art Center College of Design din Pasadena, California.

Frank a intrat în echipa Ford USA, și la doar șapte ani de la terminarea colegiului de design făcea parte din echipa responsabilă de liniile unei mașini de legendă – Ford Escort RS Cosworth. A reușit să-și pună semnătura pe cea mai exotică parte a mașinii, din perspectiva designului, eleronul spate fiind desenat de el.

După ceva ani îl regăsim în curtea celor de la BMW, unde petrece 11 ani, ajungând în poziția de Senior Designer. Interesant este că nu a savurat poziția de șef, omul chiar a muncit… și se poate lăuda cu două momente cheie din istoria BMW. Primul moment se numește MINI. El este cel care a desenat modelul lansat în 2001. Se pare că a avut mână bună, tema fiind prezentă și astăzi pe a treia generație. Astfel MINI nu a rămas un model, ci a devenit o marcă puternică. Al doilea moment BMW se numește X5. Aici sper că nu mai este nevoie să aduc comentarii. Să îți pui semnătura pe designul primei generații BMW X5… aș fi vrut să mai adaug ceva, dar este inutil.

P90059470

P0006016

Acest Frank Stephenson pare că se plictisește destul de repede, așa că anul 2002 îl găsește în poziția de director al Centrului de Creație Ferrari – Maserati. Fără a mai încerca vreo introducere, vă spun sec și direct că a semnat designul lui Maserati MC12, acel Ferrari Enzo cu tridentul în față, model care s-a dovedit a fi mai performant decât Enzo. Dar acest lucru să nu-l spuneți cuiva de la Ferrari vreodată, riscați mult.

mc12_04

Tot din poziția avută a supervizat și aprobat designul pentru Maserati Quattroporte și Ferrari 612 Scaglietti, semnat de Pininfarina.

59853mas

Înainte de a pleca de la Ferrari își mai pune semnătura și pe Ferrari F430.

261004-06-fer

Pentru că s-a descurcat onorabil în poziția avută, italienii l-au pus la conducerea Fiat, Lancia și a centrului de design pentru vehicule comerciale din Torino. Se întâmpla acest lucru acum zece ani. Cum italienii sunt niște băieți rezonabili, i-au cerut americanului să facă ceva pentru a scoate din moarte clinică vânzările grupului. Frank a condus și aprobat designul noului Fiat Punto și Bravo. Despre Fiat 500 vreau să vă spun în altă frază, pentru că Fiat 500 este cu adevărat o operă de artă din perspectiva designului. Și-a pus semnătura pe trei modele care au făcut din Fiat o marcă profitabilă.

120224_F_Bravo_Street_01 100707_F_500TwinAir_03 100615_AB_PuntoEvo_12

Amabili, italienii l-au trimis în 2007 și la Alfa Romeo, dar după un an Frank Stephenson părăsește peninsula pentru poziția de director al departamentului de design la McLaren Automotive. Supervizează primul supercar produs de McLaren după o pauză de 13 ani de la lansarea fabulosului F1. Nu închei fără să vă spun că și-a pus semnătura și pe McLaren MP4-12C.

McLaren_MP4-12C_Abu_Dhabi-081

Ce urmează? Frank Stephenson a demonstrat până acum o foame uriașă în designul auto și a creat modele care în mod cert vor fi divinizate nu numai azi, ci și mâine, și anul viitor. Așadar, ar fi bine să reținem numele și chiar să-l urmărim. Promite ”tânărul”!!!