[VIDEO] – Mini One Kenobi

Mini e Mini. Indiferent de motorizare, Mini, care e Mini, e fun. Și mi-am dat seama de asta când am condus One, imediat după ce am mers cu JCW și Cooper S. Rămân convins de asta chiar dacă noul One e cu mult, mult mai confortabil decât prima și a doua generație. Ca să descriu mai bine diferența, o să-ți spun că e un fel de Rolls-Royce.

Noul One renunță la vechile motorizări de 1,6 respectiv 1,4 litri benzină, de la modele vechi, pentru un actual 1,2 litri cu turbină. Cam atât trebuie să știi din specificațiile tehnice.

Cum se simte cu această motorizare? Are suficient cuplu cât să facă plecările de la semafor rapide. Și cam atât. În rest, muncești odată cu motorul. Adică e genul de mașină distractivă chiar și-n limita maximă de viteză legală. Stă bine și pe șosea, dar răspunde elegant la denivelări ori gropi.

Per total, toată mașina e un pic mai potolită. Parcă maturizată în același timp cu clientela dispusă să plătească în plus pentru o mașină mică, premium. Puțin peste 18.000 de euro e prețul de pornire. Cu ceva dotări, urcă rapid prețul în zona compactelor de volum. Și totuși, merită? Depinde de proprietar. Eu cred că cei care aleg un Mini nu prea au timp de comparative, pentru că știu deja ce vor.

Iată testul nostru cu Mini One 2016. O mașină drăguță dar scumpă. Ar putea fi însă de fapt soluția ieftină dacă prietena, fiica sau soția îți cer un Cooper și tu vrei să rezolvi problema cu 10-20.000 de euro mai ieftin.